Περιγραφή και αιτιολόγηση του σεναρίου:
Η παρουσίαση αυτού -του απαραίτητου για κάθε μελλοντικό επαγγελματία ηλεκτρονικό- σταδίου εργασίας με Η/Υ σε αυτό το σενάριο, έχει στόχο την παραστατική αποτύπωση όλων των βασικών δομών που απαρτίζουν μια Κεντρική Μονάδα (ΚΜ) ενός Η/Υ. Η κινητοποίηση και η ενεργή συμμετοχή των μαθητών επιχειρείται να επιτευχθεί με εναλλακτικές μορφές παρουσίασης και διαφορετικές μορφές διαδραστικών εργαλείων και φύλλων εργασίας.
Η Συνδυαστική ή Μεικτή ή Υβριδική μάθηση (Blended Learning, Mixed learning ή Hybrid Learning) συνίσταται από το συνδυασμό του e-learning και της παραδοσιακή εκπαιδευτικής προσέγγισης. Η μέθοδος Blended Learning παρέχει πρακτικές που οδηγούν στην ενεργό μάθηση και στην αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών καθώς επίσης αποτελεί έναν τρόπο για να ικανοποιηθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες των εκπαιδευομένων. Τα συνδυαστικά προγράμματα μάθησης μπορεί να περιλαμβάνουν διάφορα μαθησιακά εργαλεία, όπως λογισμικά, προσομοιώσεις σε εικονικά εργαστήρια, ασκήσεις και δραστηριότητες που τροφοδοτούν οι εκπαιδευτικοί από δικούς τους ιστότοπους, ιστοεξερευνήσεις (webquests) περιήγηση σε ενδιαφέροντα sites κ.τ.λ.
Η ομαδοσυνεργατική μάθηση αποτελεί βασικό στόχο του σεναρίου και επιτελείται μέσω της χρήσης Η/Υ (computer supporter collaborative learning) και γενικότερα Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών, έτσι ώστε πέρα από την εκπλήρωση των επιδιωκόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων του σεναρίου, να εξασφαλίζεται η ταυτό-χρονη ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων, χρήσιμων για τη μελλοντική επαγγελματική και προσωπική ζωή των μαθητών.
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
• Γνώση: (μέσω της παρουσίαση του θέματος): Αναγνώριση των δομικών στοιχείων ενός Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (Η/Υ) (μητρική πλακέτα, επεξεργαστή, μνήμη RAM, σκληρό δίσκο κ.α.)
• Ανάλυση: ΑΠΟΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ των δομικών στοιχείων ενός Η/Υ (PC)
• Κατανόηση: Έρευνα, συζήτηση σε ομάδες και παρουσίαση στην ολομέλεια της τάξης των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους σχετικά με τις βασικές δομές μιας κεντρικής μονάδας (ΚΜ) ενός Η/Υ
• Πρακτική εφαρμογή: Πρακτική εφαρμογή των προσληφθέντων γνώσεων και πληροφοριών με εξάσκηση των μαθητών στην αποσυναρμολόγηση μιας ΚΜ ενός Η/Υ στο σχολικό εργαστήριο