ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ / ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό Project διερευνά το καλλιτεχνικό ρεύμα του Μινιμαλισμού μια τάση της δεκαετίας του 1960 η οποία αρνήθηκε και απέρριψε κάθε υποκειμενικότητα και συναισθηματισμό στην ζωγραφική και την γλυπτική, προτάσσοντας την καθαρή έκφραση, μέσω απλών πρωτογενών σχημάτων στην ζωγραφική και μέσω της χρήσης κατεργασμένων βιομηχανικών υλικών στην γλυπτική, δίνοντας προτεραιότητα σε μεθόδους αναπαραγωγής που εφαρμόζονται στην βιομηχανική παραγωγή.
Εξετάζουμε τα χαρακτηριστικά της μινιμαλιστικής τέχνης, αναλύοντας και αποσαφηνίζοντας έννοιες όπως σύνθεση, φόρμα, ισορροπία, αφαίρεση, απλότητα, τέχνη του ελάχιστου κ.α.
Μελετάμε την χρήση του φωτός ως αυτόνομου πλαστικού υλικού στην δημιουργία μινιμαλιστικών έργων. Ορμώμενοι από τις μινιμαλιστικές συνθέσεις πρωτοπόρων δημιουργών όπως του Dan Flavin, του James Turrell του Donald Judd, του Έλληνά Stephen Antonakou και άλλων, οι μαθητές κατανοούν το παιχνίδι και την λειτουργία των όγκων και του φωτός όταν μεταξύ τους αναπτύσσεται σχέση αλληλεπίδρασης.
Έπειτα, αφού οι μαθητές έχουν μελετήσει και κατανοήσει τα παραπάνω θέματα, προχωρούν στην κατασκευή μινιμαλιστικών γλυπτών, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ως σύμμαχο. Αφού εκπαιδεύτηκαν στις αρχές του τρισδιάστατου σχεδιασμού, προσπαθούν να σχεδιάσουν και να δημιουργήσουν μινιμαλιστικές γλυπτικές φόρμες μέσω του λογισμικού προγράμματος τρισδιάστατης απεικόνισης Google SketchUp. Έπειτα, παρατηρούν τη λειτουργία τους σε συνδυασμό με φωτεινές πηγές μέσω του λογισμικού προσομοίωσης και σχεδιασμού φωτισμού Relux.
Τέλος, οι μαθητές προχωρούν στην εκτύπωση των δημιουργιών τους χρησιμοποιώντας έναν 3D εκτυπωτή.
Σε κάθε στάδιο του έργου, αντιμετωπίζουμε ερωτήματα, πραγματοποιούμε έρευνα και συζητούμε τα θέματα που προκύπτουν κατά την υλοποίησή του. Στον τελικό σταθμό, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία για μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση της εργασίας τους, του εκπαιδευτικού, και της προσωπικής τους προόδου μέσω αυτοαξιολόγησης.
ΓΙΑΤΙ 3D ΣΧΕΔΙΑΣΗ;
Έχει τεθεί το ερώτημα για ποιον λόγο επιλέχθηκε η 3D σχεδίαση και εκτύπωση ως μέθοδος παραγωγής γλυπτών, αντί για κάποια πιο συμβατική προσέγγιση. Οι λόγοι περιλαμβάνουν:
Εξοικείωση με Τεχνολογίες Αιχμής:
Η επιλογή αυτή επιτρέπει στους μαθητές να εξοικειωθούν με προηγμένες τεχνολογίες, όπως το 3D Design και 3D Printing, προσφέροντας τους ένα καθοριστικό βήμα προς το μέλλον.
Σύνδεση Καλλιτεχνικής Έκφρασης και Τεχνολογίας:
Αναδεικνύει τη σημασία της σύνδεσης μεταξύ της καλλιτεχνικής έκφρασης και της τεχνολογίας, επιτρέποντας τη χρήση τεχνολογικών μέσων για τη δημιουργία καλλιτεχνικών έργων.
Ελευθερία Στην Σύλληψη:
Τα λογισμικά τρισδιάστατης σχεδίασης προσφέρουν εύκολους και ευέλικτους τρόπους δημιουργίας σύνθετων και περίπλοκων φορμών.
Αντίληψη των Τριών Διαστάσεων:
Οι μαθητές κατανοούν την έννοια του τρισδιάστατου χώρου μέσα από το σύστημα συντεταγμένων των λογισμικών προγραμμάτων, καθώς και μέσω των ορθών και προοπτικών προβολών.
ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΑΝΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ
1η διδακτική ώρα
-
Εισαγωγή στον Μινιμαλισμό και τη LightArt - Παρουσίαση
-
Ιστορική αναδρομή στη Μινιμαλιστική Τέχνη και σημαντικών καλλιτεχνών.
2η διδακτική ώρα:
-
Εργασία με πηλό για εξοικείωση με μινιμαλιστικές φόρμες. (Φύλλο εργασίας 1ο)
-
Ανάθεση ατομικής έρευνας και δημιουργία πρώτων ιδεών με φύλλα εργασίας.
3η διδακτική ώρα:
-
Ανατροφοδότηση και Εισαγωγή σε Σχεδιαστικό Περιβάλλον.
-
Συγκέντρωση ιδεών και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ ομάδων.
-
Εισαγωγή στο Google SketchUp για τρισδιάστατη σχεδίαση. (Φύλλο εργασίίας 2ο)
-
Εξοικείωση με το περιβάλλον και δημιουργία μοντέλου.
4η διδακτική ώρα:
-
Υλοποίηση της ιδέας. (μοντέλο μινιμαλιστικού γλυπτού)
-
Σχεδιασμός μινιμαλιστικών γλυπτών με το Google SketchUp.
5η διδακτική ώρα:
-
Εισαγωγή στο Relux Pro για προσομοίωση φωτισμού.
-
Εισαγωγή τρισδιάστατου μοντέλου στο πρόγραμμα.
-
Πειράματα και προσομοιώσεις φωτισμού.
6η διδακτική ώρα:
-
Εκτύπωση των δημιουργιών τους.
-
Συζήτηση και αξιολόγηση της δράσης
Ανατροφοδότηση σε δεύτερο χρόνο.
-
Παρουσίαση των Δημιουργιών
-
Συζήτηση και Κριτική
-
Ανάδειξη Προοπτικών Βελτίωσης
-
Αυτοαξιολόγηση: (Οι μαθητές αξιολογήσουν τις δικές τους προσπάθειες)